lördag 26 oktober 2013

Skaldjursplatå coming up


Håller som bäst på att förbereda kvällens kalas, för här hemma kommer det att serveras skaldjur i alla dess former. Själv kan jag inte sluta tänka på de där ostronen som tillsammans med ett glas skumpa ska få åka ner i min mage, men för den som tycker ostron är sliskiga och läbbiga kommer faten digna av hummer, krabba, räkor, havskräftor och musslor.
Så just här kommer ni hitta mig ikväll, fast i goda vänners sällskap och med ett bubblande glas i handen.
Är det den sista helgen i november så bör den ju firas och jag kan inte tänka mig något bättre sätt än just såhär.


9 kommentarer:

Gunilla sa...

Har du redan tullat på Champagnen? Det är fortfarande oktober kära dotter. 😀

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sahra sa...

Min huschampagne. Har alltid några flaskor Andre hemma. Ha en fantastisk kväll

Hajan sa...

Jaa lilla vän , snart sätter vi om klockorna också. Sen är det både ny tid och November.
Det är till och med mörkt inne.
Maj i Askim hon hade haft åska i natt såg jag på min blogg.
Trevlig Lördag nu med dina vänner
önskar Hajan

Lena - gott för själen sa...

Men åh vad trevligt! Vad sugen jag blev på en sån tillställning nu då! Men det finns inte i närheten till tillräckligt mycket tid för att ha gäster just nu.

Kram Lena

CreandoPhoto sa...

Kan väl säga att ostronen hade du gladeligen fått behålla, men det andra hade jag varit hugad spekulant på. Skaldjur är det bästa jag vet tror jag!

Hoppas kvällen blev toppen!

Life´s Silverlining and I sa...

Låter fantastiskt gott och lyxigt men jag säger som din mamma, det är fortfarande oktober:) Fira ska man göra hur som helst!

Kramar Nilla

Helenas enkla vardag sa...

Gud så härligt att äta en massa skaldjur. I love it, förutom ostronen då. Fin bild.
Kram Helena

hemma hos lilla mej sa...

Underbart gott med skaldjur .Härliga bilder.Kramar Rita